اسنپ باران (به زبان لاتین : Snapp) یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در تهران است.[۱] اپلیکیشن تلفن هوشمند به طور خودکار مسافرین را با نزدیکترین رانندهٔ تاکسی مرتبط میسازد و موقعیت مسافر را به راننده میفرستد.[۲] مشتریان از طریق اپلیکیشن تلفن تقاضای سواری کرده و موقعیت رانندهٔ خود را ردیابی میکنند. رانندگان از خودروی شخصی خود استفاده میکنند. این سرویس از زمستان ۱۳۹۳ در دسترس است. اپ اسنپ به طور خودکار کرایه را محاسبه کرده و مقدار پرداختی به صورت غیرنقدی نیز قابل پرداخت است. با افزایش محبوبیت شرکتهایی چون اوبر، بسیاری از شرکتهای دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شده است. در بسیاری جاها آنان مورد حملات شدید صنعت تاکسیرانی قرار گرفتهاند که آنان را به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم میکنند.[۳]
اسنپ باران مدعی شده است به زودی تمامی ایران را از سرویس خود بهرهمند میسازد. شرکت آفریقای جنوبی ام تی ان ۲۰ میلیون دلار در اسنپ سرمایهگذاری کرده است.[۴][۵] شرکت آلمانی راکت اینترنت نیز بعنوان مالک اسنپ شناخته میشود.
نرمافزار اسنپ باران در حال حاضر برای ۲ سیستم عامل اندروید و آیاواس منتشر شده است.